کانسپت لوگوی رِستو

لوگوی اصلی سیستم سفارش آنلاین غذای رستو
لوگوی رنگ دوم سیستم سفارش آنلاین غذای رستو

سبک طراحی مینیمال

در طراحی لوگوی رستو از سبک مینیمال استفاده شده است. در این متد سعی بر آن است که مفاهیم در ساده ترین حالت ممکن به مخاطب منتقل شود. پرهیز از اضافه کردن جزئیات غیر ضروری از مهمترین اصول طراحی مینیمال لوگو ها هستند.

نمونه لوگو مینیمال- لوگو نشنال جئوگرافیک لوگوی نشنال جئوگرافیک را می توان به عنوان یکی از بارزترین مثال ها در این زمینه بر شمرد. مستطیل زرد نشنال جئوگرافیک نمای مینیمال و ساده سازی شده یک پنجره است. پنجره ای رو به دانایی. رنگ زرد منتقل کننده حس روشنایی است. روشنایی که از دانش حاصل می شود!

کانسپت (مفهوم) لوگوی رستو

همانطور که در تصویر مشخص است لوگوی سمبلیک رستو متشکل از سه مفهوم زیر است:

- شکل قاشق به این مفهوم که این لوگو مربوط به برندی است که در زمینه غذایی فعالیت می کند.
- حرف لاتین r به عنوان نماینده حرف آغازین نام برند "رستو".
- شکل موس و برجرسته شدن کلیک چپ آن در لوگوی نهایی که منتقل کننده این مفهوم است که برند حاضر در زمینه های مربوط به کامپیوتر کار می کند.

ضمن اینکه در انتخاب نوع تایپ فیس لوگو (فونت لوگوی رستو) هدف آن بوده که ظاهری مدرن را به مخاطب القاء کند. استفاده از فونت رسمی با زوایایی که به اندازه زوایای نود درجه خشک و رسمی نیستند و در عین حال به قدر زوایای نیم گرد فانتزی نیستند می تواند تصویر کامل تری از برند را به مخاطب منتقل نماید.

مفهوم لوگوی سمبلیک رستو

استاندارد سازی لوگو

بعد از طراحی اولیه لوگو نوبت به استاندارد سازی لوگو از طریق ترسیم سیستم گریدبندی است. هدف از این کار موزون شدن ساختار منحنی ها و فاصله های موجود در لوگو است.در تصویر زیر می توانید روند استاندارد سازی لوگو سیستم مدیریت رستوران "رِستو" را مشاهده نمایید

گرید بندی لوگوی رستو

پیاده سازی لوگو با CSS

CSS یک زبان برنامه نویسی تحت وب است. CSS زبانی است که توسط آن قادر خواهید تا استایل طراحی صفحات وب سایت تان را یکبار تعریف و به صفحات مورد نیازتان اعمال نمایید. پیاده سازی لوگو ها با این زبان مفهوم کاملا جدیدی است که به تازگی در گروه طراحان بیت دیزاین ارائه شده است و به لحاظ ایده و اجرا مشابهی در وبسایت های دیگر ندارد. نکته مهم اینکه فقط لوگوهای مینیمال که جزئیات اضافه ای ندارند قابل برنامه نویسی (اجرای لوگو با CSS) هستند و پیاده سازی جزئیات در این عرصه پیشنهاد نمی شود.

مزایای پیاده سازی لوگو با CSS

لوگو های ایجاد شده با CSS، عکس نیستند بلکه فرمولهایی هستند که از طریق زبان برنامه نویسی ایجاد شده اند و صفحات شما را استایل دهی می کنند. بنابراین در استفاده از این لوگوها همانند تصاویر وکتور محدودیت سایز نخواهید داشت و در سایزهای بسیار بسیار بزرگ، با کوچکترین افت کیفیتی مواجه نخواهند شد.

اما برتری لوگوهای CSS نسبت به تصاویر وکتور :
- حجم تصاویر وکتور مخصوصا در سایزهای بالا باعث تاخیر در لود سایت و کاهش رتبه سئو شما می شود. اما لوگوهای ایجاد شده با این روش حجمی برابر با صفر کیلوبایت دارند!
- اگر نیاز به ایجاد چندین رنگ از لوگوی خود در وبسایت خودتان دارید نیازی نیست برای هر رنگ، تصویر جداگانه ای ایجاد و بر سنگینی حجم وبسایت خود اضافه کنید. استایل دهی ها یک بار برای همیشه ایجاد می شودند و برای تغییر رنگ و دیگر عناصر آنها کافیست یک خد کد را جابجا کنید!
- ایجاد افکت های حرکتی از خاصترین مزایای این روش نسبت به روش سنتی استفاده از لوگو ها در وبسایت هاست. به لحاظ منطقی تصاویر در عرصه وب قابلیت تغییر ساختار را ندارند. بنابراین برای اجرای افکت های حرکتی ناچار به استفاده از ویدئو ها هستید که با حجم بسیار بالای خود در عرصه وب کاربرد چندانی ندارند. اما لوگوهای ایجاد شده در این روش را می توانید تقریبا به هر طریقی که نیاز است حرکت دهید و اجرا کنید.

برای درک بهتر نگاهی به لوگوهای رستو که با روش برنامه نویسی CSS پیاده سازی شده اند بیندازید، موس را روی آنها ببرید تا افکت های حرکتی خود را نمایان کنند!

همچنین برای دیدن نمونه های بیشتر می توانید به وبسایت بیت دیزاین و یا رنگ آشوب مراجعه نمایید.

طراحی لوگوی رستو به وسیله متخصصان گروم نرم افزاری بیت دیزاین انجام شده است.